یک رژیم غذایی متعادل شامل غذاهای متنوعی است که نیازهای تغذیه‌ای بدن را تأمین می‌کند. هِرَم غذایی، انواع غذاها و میزان نیاز شما به آن‌ها را در هر روز نشان می‌دهد.

مواد غذایی داخل هرم غذایی، با توجه به ماده‌ی مغذی که فراهم می‌کنند، دسته‌بندی شده‌اند، برای مثال شیر، ماست و پنیر سرشار از کلسیم، ویتامین «D» و پروتئین هستند.

شما باید از مواد غذایی که در انتهای هرم وجود دارد، به مقدار بسیار زیادی استفاده کنید، این گروه شامل نان، غلات، برنج و رشته است. بدن شما به مقدار زیادی سبزیجات و میوه‌های تازه نیز احتیاج دارد. کدام هرم؟ هرمی که در کتاب «سبزی‌هایت را بخور» و «شیرت را بنوش» چاپ شده است.animated gifs of gardening

شیر ماست، پنیر، گوشت، مرغ، ماهی، لوبیا، تخم مرغ و آجیل در بالای این هرم قرار دارند. این گروه از مواد غذایی، غذاهای خوبی اند اما نباید در خوردن آن‌ها زیاده‌روی کرد.

چربی‌ها، روغن‌ها و شیرینی‌ها در بالاترین نقطه‌ی هرم غذایی قرار دارند. شما برای حفظ سلامتی‌تان به این گروه از مواد غذایی نیازی ندارید، اما این مواد به بهتر شدن مزه غذاها کمک می‌کنند.

شاید شما غذاهای شیرین را بیش‌تر دوست داشته باشید؛ اما لازم است درباره‌ی آدامس، شیرینی‌ها، شکلات‌ها، آبنبات چوبی و ... کمی بیش‌تر فکر کنید. اگر شما هر از گاهی مقدار کمی از این گروه غذایی استفاده کنید اشکالی ندارد، اما باید دقت کنید که این غذاها را جایگزین سایر غذاهای هرم غذایی نکنید.

/ 0 نظر / 13 بازدید